Bugün, OPENFORUM'da (http://blogs.openforum.com) Guy Kawasaki'nin, ''2009 da Küçük İşletme Sahiplerinin Yapması Gereken 10 Küçük Şey'' (http://blogs.openforum.com/2008/12/31/ten-tiny-things-every-small-business-owner-should-do-in-2009/) makalesini okudum. 31 Aralık'da yayımlanmış (okuma listemde gecikmişim), çok hoşuma gitti ve paylaşmak istedim, aslında bu konulardan bazılarını profesyonellik yaşamımda uygulamıştım ama sanırım tüm aşağıdakileri sadece küçük değil tüm işletme sahip ve yöneticileri zaman, zaman uygulamalı. İnanın kendiniz ve şirketiniz hakkında çok şey öğreneceksiniz.
1.Şirketi bir müşteri gibi arayın, telefon sisteminizin ve operatörün nasıl davrandığını görün. (TK notu – Banka – GSM Operatörleri bunu bir deneyin ve zaman zaman 45 dakika müzik dinlemenin tadına varın.)
2.WEB sitenizin iletişim veya bize ulaşın bölümü var mı kontrol edin, yoksa hemen ekleyin. (TK notu – Bence bir harita eklemek de gerekli.)
3.Şirketinizin müşteri hizmetlerine bir mail gönderin ve yanıtlanıp yanıtlanmadığını gözleyin.
4.Müşteri hizmetlerine gelen 1-2 telefonu ve maili (tabiki sizin gönderdiğinizi değil) cevaplayın.
5.Bir satış elemanınız ile satış ziyaretine ve bir servis elemanınız ile servis ziyaretine gidin.
6.Şirketinizin kullandığı dökümanlardan (müşteriye verilen) veya kullanım talimatlarından birini okuyun. Gözlüksüz okuyabiliyorsanız bonus kazandınız.
7.Şirketiniz ürünlerinden birine ilişkin kullanım talimatını kaybettiğinizi düşünün ve bunu Web sitenizide bulup bulamıyacağınızı araştırın.
8.Ürünlerinizden birinin intenet siteniz üzerinden kaydını yaptırın ve ürünüm seri numarasını bulup bulamadığınızı, okuyup okuyamadığınızı kontrol edin. Gözlüksüz okuyabiliyorsanız bonus, kayıt işlemi sırasında verifikasyon amaçlı kullanılan harfleri okuyabiliyorsanız bor bonus daha.
9.E-maillerinize imza ekleyin. İmza, maillerinizin sonuna otomatik olarak eklenen, sizin koordinatlarınızı içeren blok bir yazıdır. Mail alıcısını, sizin adres ve telefonlarınızı bulma çabasından kurtaracaksınız.
10.Twitter'a üye olun şirket adınız, ürününüz, rakiplerinizin adı ve ürünü veya sektörünüz ile ilgili bir terim kullanarak arama yapın. (Bu ülkemiz için geçerli olmasa bile, bunun yerini alabilecek bir çok arama yapabilirsiniz, inanın sonuçları sizin için çok yol gösterici olacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder