Ohio State University ve Illinoi State Universiy'nin yaptığı bir dizi araştırma sonucu insanların alışveriş yaparken ellerinde uzun süre ile tuttukları şeyleri almaya ve hatta daha fazla fiyat ödeyerek almaya eğilim gösterdiklerini bulmuşlar.
Yapılan araştırmada iki grup denek ve basit bir kahve fincanı kullanılmış. Birinci grubun fincanı sadece 10 saniye ellerinde tutarak incelemelerine, ikinci grubun ise 30 saniye süre ile bunu tutmalarına Daha sonra yapılan açık artırmalarda ikinci grupta olanların fiyat artırma eğilimlerinin daha fazla olduğu belirlenmiş, hatta fincanın raf satış fiyatının belirtildiği durumlarda bile ikinci gruptakilerin bu fiyatın da üzerine çıktıkları gözlemlenmiş.
Araştırmacılar bunu, insanların ellerinde tuttukları şeylere daha fazla bağlandıklarına yorumlamışlar.
Alışveriş yaparken aklınızda olsun.
journal Judgment and Decision Making
0 yorum:
Yorum Gönder