7 Ocak 2009 Çarşamba
Şirket Misyonu
TDK, ‘misyon’ kelimesini ‘bir kimseye veya kurula verilen özel görev’ olarak tanımlıyor.
Evet, herhangi bir şirketin de misyonu vardır, tabi ki ticari şirketlerin ana misyonu kar elde etmektir, ancak bu, misyondan çok ana hedeftir. Kar edemeyen ticari bir kuruluşun yaşamasına olanak yoktur, ve şirket misyonu, bunu nasıl yapmayı düşündüğünü gösterir. Bu hedefe varabilmek için en önemli misyonumuz, müşteri kazanmak ve bu müşteriyi elimizde tutabilmektir.
Şirket misyonu genelde, şirketin varlığını sağlayan ürün veya hizmetin amacını açıklamaya yöneliktir.
İyi tanımlanmış bir misyon, kısa ve kolay hatırlanabilir olmalı, müşteriye sunulan ürün veya hizmete odaklanmış olmalıdır.
Misyon, aynı zamanda müşteriye vermiş olduğumuz sözü, taahhüdü, şirketin müşteriye karşı olan sorumluluğunu da ortaya koyan bir kavramdır.
Müşteriye satış yaparken ona olan taahhüdümüz nedir, ona bu mal veya hizmet ile hangi ihtiyacını yerine getirmenin sözünü veriyoruz ? Hangi şartları gerçekleştiremediğimiz zaman müşterinin parasını geri öder ve özür dileriz ?
Bu soruların yanıtı, şirketin varlığını belirleyen noktalardır.
Tüm bunları belirlemeye başladığınız zaman, İş Planının misyon bölümünü hazırlamaya başlamış sayılırsınız.
Genelde misyon, kısa, güçlü ve şirketi (işi) tanılayan kısa ve özlü bir mesaj niteliğindedir.
Başlangıçta, tüm yukarıdakileri gözönüne aldığınızda, misyon tanımınız 2-3 cümleden oluşacaktır ancak zaman içerisinde, düşündükçe, çalışanlarınız ile tartıştıkca ve yaşadıklarınız misyon tanımını daha kısa, güçlü ve vurucu hale getirecektir.
Örnek : NIKE – Just do it
Unutmayın, misyon tanımı parasal olmamalıdır, parasal hedefleriniz İş Planının finansal bölümleri içerisinde yer alacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder